כל בעל עסק חדש יודע שאחד הדברים הראשונים שעליו לבצע הוא לפתוח דף עסקי בפייסבוק. מדובר על מהלך שהוא בבחינת חובה עסקית ממדרגה ראשונה כיום. כולם נמצאים ברשתות חברתיות וכמובן שהרוב המכריע נמצאים בפייסבוק (מעל 5 מיליון ישראלים!).
דף עסקי בפייסבוק הפך בשנים האחרונות מהמלצה חביבה לחובה עסקית של ממש. כיום חשוב להיות עם נוכחות "עסקית" ברשתות חברתיות בכלל וברשת החברתית של פייסבוק בפרט. ההפרדה בין עסקי לפרטי גדולה מאי פעם ומעבר לכך יש עוד סיבות טובות להחליט על פתיחת דף עסקי בפייסבוק, בין אם מדובר על עסק קטן או גדול.
מה הסיבות לפתוח דף עסקי בפייסבוק?
יש מספר סיבות בולטות לפתיחת דף עסקי בפייסבוק. אלו 5 בולטות במיוחד:
- הפרדה מהחיים הפרטיים – בין אם אתם בעלים של חברה גדולה עם מאות עובדים ובין אם אתם עסק-של-איש-אחד, אתם חייבים להפריד את החיים הפרטיים שלכם מאלו העסקיים. כאשר מישהו מחפש מידע עליכם או על העסק שלכם, רצוי שהוא ימצא תכנים מקצועיים, השתתפות שלכם בכנסים או אירועים עסקיים ובעיקר טיפים שימושיים עבורו. זה עדיף על תמונות שלכם בבגד ים מהחופשה האחרונה או חוגגים בבריתה של החבר הטוב. בדרך זאת תשיגו לעצמכם זהות עסקית מקצועית שמדברת יותר עבור אדם זר שפונה אליכם מקצועית ולא פרטית.
- עוד עמוד בתוצאות – רבים מחפשים אחרי בעל עסק כלשהו באמצעות מנועי חיפוש או בתוך הרשת החברתית של פייסבוק. במקום שיגיע לתוצאות עם אנשים אחרים בשם דומה לשם שלכם, יש יותר סיכוי שיימצא אתכם כאשר יש לכם חשבון פרטי וגם חשבון עסקי. על אחת כמה וכמה אם החשבון העסקי הוא תחת שם העסק ולאו דווקא השם הפרטי שלכם.
- פעילות עסקית – באמצעות דף עסקי תוכלו להציג תכנים שמדברים על העסק שלכם, השירות או המוצר שאתם עומדים מאחוריהם. כאן תוכלו לנהל "שיחות" עם לקוחות פוטנציאליים, קולגות מהתחום או מי שמחפשים מידע שאתם יכולים לספק עבורם ובדרך זאת לחזק את המוניטין המקצועי שלכם.
- ניהול קמפיין פרסום – ניהול דף עסקי בפייסבוק מאפשר לכם לנהל פרסום לקהל יעד שרלוונטי עבורכם. מדף פרטי בלתי אפשיר להפעיל קמפיין פרסום בפייסבוק ולכן צריכים דף עסקי לשם כך. פרסום העסק או השירות שלכם בפייסבוק אפשרי כיום לקהל יעד מוגדר מראש, בתקציב שאם שולטים בו ועם יכולת ניטור ובקרה מתקדמים כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר מהפרסום שלכם. אין כל ספק שזאת הדרך היעילה ביותר היום בעולם הפרסום להשיג לקוחות חדשים לעסק.
- השתתפות בקבוצות – באמצעות דף עסקי בפייסבוק תוכלו לקחת חלק בקבוצות מקצועיות אחרות באמצעות הדף העסקי שלכם. בדרך זאת תחזקו את האוטוריטה שלכם בתחום, תהיו מיוצגים על ידי דף עסקי בלבד וזאת תהיה הזהות שלכם באותן הקבוצות. נוסף על כך ניתן לפתוח קבוצה שמקושרת לדף עסקי שלכם ובדרך זאת לחזק את הנוכחות שלכם ברשת.
לסיכום דבר נציין שהיום שיווק בפייסבוק מתחיל בפתיחה של דף עסקי וניהול מקצועי שלו. הפעילות שלכם במישור העסקי בפייסבוק תאפשר לכם לחזק את המוניטין, להפוך לאוטוריטה בתחום שלכם ובעיקר למשוך לקוחות חדשים.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים מקומיים ובינלאומיים.