תוכנית עסקית אשר כתובה בצורה נכונה, אפקטיבית ומותאמת אישית משמש הן את היזם (בעל העסק) והן את ציבור המשקיעים שלו. במאמר זה אציג לך כיצד לכתוב תוכנית עסקית מנצחת אשר תאפשר לך להגשים את המטרות שלשמה היא נוצרה.
אתה יש לך עסק חדש בהתהוות, זה בדיוק הזמן לבצע התאמות בפוליסות הביטוח הפרטיות והעסקיות שלך. לקבלת הצעות ביטוח משתלמות, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3924694 או למלא את טופס יצירת הקשר הבא וסוכן ביטוח מוסמך יחזור אליך, ללא כל התחייבות מצידך:
איך לכתוב תוכנית עסקית?
לעיתים קרובות, הקמה של עסק או מיזם חדש מלווה בהתלהבות, אופטימיות וחלומות. כתיבה של תוכנית עסקית נכונה, תחשוף בפניך את כלל האתגרים, היתרונות והחסרונות של העסק, כך שתוכל לתכנן ולכלכל את צעדיך.
באופן כללי, תכנית עסקית חייבת להיות כתובה ומותאמת לאופי של העסק, אך כמעט בכל תוכנית ניתן למצוא את הסעיפים הבאים:
- סיכום מנהלים – סיכום מנהלים כשמו כן הוא, מסכם את כלל התוכנית העסקית לעמוד אחד או שניים בתמציתיות. לרוב, סיכום המנהלים מוצג בתחילת התוכנית העסקית, אך נכתב בסוף לאחר שכל הסעיפים האחרים מושלמים.
- המוצר / השירות – התוכנית חייבת לתאר את הבעיה של הלקוח והפתרון שניתן לקבל על ידי רכישת המוצר או רכישת השירות של בעל העסק.
- ניתוח שוק – ניתוח שוק כולל מחקר שוק מקיף אשר מציג את היתרונות והחולשות של המתחרים/היזם, שווי השוק וכדומה. חשוב לבצע את הניתוח על סמך נתונים מבוססים ולא על סמך משאלות לב או נקודת מבט אופטימית מידי.
- שיווק ומכירות – תוכנית שיווק ומכירות מגדירה כיצד יתבצע תהליך השיווק והמכירה ללקוח הקצה. לעיתים קרובות, תוכנית שיווק ומכירות אשר כתובה בצורה נכונה יכולה לשמש את היזם כמצפן עסקי וככלי לקבלת החלטות מהותיות לעסק.
- מימון – מקורות המימון של העסק או המיזם יבטיחו את הישרדותו העסקית לאורך זמן. חשוב לפרט את מקורות המימון, יתרות החוב/הזכות שלו ותזרים המזומנים הצפוי (הכנסות מול הוצאות) בתקופות זמן ברורות (שנה, שנתיים, 5 שנים וכדומה).
לסיכום, תוכנית עסקית מאפשרת לך לקבוע יעדים ברורים להצלחת העסק ולהעריך את ההכנסות, ההוצאות והאתגרים שעומדים לפניך. לצורך כתיבת התוכנית העסקית, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ או גוף מוסמך אשר יוכל להעניק לך מהניסיון, הידע והמומחיות שלו בנושא.