בית המשפט העליון קבע כי אופניים חשמליים הן לא "רכב מנועי", המשמעות הישירה מהחלטה זו היא שרוכבים אשר נפגעו מרכב יוכלו לתבוע פיצויים ישירות מחברות הביטוח השונות.
יש לכם ביטוח רכב ואתם רוצים להוזיל אותו למינימום האפשרי? – המומחים של INVESTWEEK נמצאים כאן בשבילך עם פוליסות הביטוח הזולות, הנכונות והמותאמות ביותר לצרכים שלך כאשר השירות שלנו ניתן בחינם, ללא התחייבות מצידך. לקבלת פרטים נוספים ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3924694 או שניתן למלא את הטופס הבא:
פסיקה תקדימית: אופניים חשמליים הן לא "רכב מנועי"
במהלך החודש שעבר בית המשפט העליון קבע פסיקה תקדימית אשר משפיעה בצורה ישירה על מעמדם של רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בישראל.
על פי הפסיקה, אופניים חשמליים הן לא "רכב מנועי" והמשמעות הישירה היא שרוכבים אשר נפגעו מרכב יוכלו לתבוע פיצוי כספי מחברת הביטוח אשר מבטחת את הנהג או מקרנית במקרים בהם הנהג נוסע ללא ביטוח בתוקף.
הפסיקה הנוכחית התקבלה לאחר שהוגשה תביעה בשם רוכב שנהרג על אופניים חשמליים כתוצאה מפגיעה של רכב פרטי וחברת הביטוח התנערה מחובת הפיצוי בטענה כי מדובר ברכב ממונע ללא ביטוח תקף.
בית המשפט העליון הפך את החלטת בית המשפט המחוזי בנושא וקבע בצורה חד משמעית כי מבחינה חוקית דין רוכב אופניים חשמליות הוא כדין הולך רגל.
רוכבי האופניים הם הנפגעים העיקריים בתאונות המתרחשות בתחום
פסק הדין אשר הוענק על ידי בית המשפט העליון שופך אור על מצב תאונות הדרכים והתאונות האישיות אשר מתרחשות בתחום. על פי הנתונים, בכ – 90% מתאונות הדרכים בהן מעורבים אופניים חשמליות, הרוכבים הם הנפגעים העיקריים ובכ – 10% מהתאונות הנפגעים הם הולכי רגל.
במקרים אלה, הולכי הרגל יכולים להפעיל פוליסת ביטוח תאונות אישיות או לפעול במסלול הנזיקי הרגיל מול רוכב האופניים אשר פגע בהם.
לסיכום, מדינת ישראל מנסה להסדיר את התחום על ידי יצירת תקנות מחמירות במשרד התחבורה, חוקים ופסקי דין, אך לפחות כרגע נראה שהחקיקה והאכיפה לא מצליחים להדביק את התנהגות הצרכנים בישראל אשר הופכים את האופניים והקורקינטים החשמליים לאחד מכלי הרכב הפופולריים בישראל.