בשנים האחרונות, ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת ליצור יש מאין באמצעות הדמיות תלת מימד ייחודיות. לעיתים קרובות, הדמיות תלת מימד נעשות למטרות הדגמה, שיווק ומכירות במגוון רחב של עולמות תוכן.
יצאנו לבדוק ביחד עם ערן מסטודיו WebTools כיצד הדמיות ממוחשבות בתלת מימד משנות את תפיסת עולמנו.
הדמיות תלת מימד – ליצור יש מאין
בעשורים האחרונים, עולם הגרפיקה הממוחשבת עבר מהפכה של ממש. אם בעבר הסתפקנו בתוכנת הצייר (Paint) של מיקרוסופט, במהלך השנים התקדמנו לתוכנת Photo Shop והיום לתוכנת הדמיות תלת מימד כמו SKETCHUP, NETFABB או SCULPTRIS.
תוכנות עיצוב והדמיה בתלת מימד מאפשרות ליצור על גבי המחשב עצמים, מבנים וחפצים שונים ובצורה זו להפוך את הדמיון למציאות שממש "ניתן לראות בעיניים".
לפי ערן מסטודיו WebTools, השימוש בהדמיות תלת מימד יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תחומים, כאשר הנפוצים ביותר הם:
- עולם הבנייה – כמעט אין פרויקט נדל"ן שלא משווק היום עם הדמיות אדריכליות אשר מציגות את החזון של האדריכל. הציבור הרחב נתקל בהדמיות לא רק על שלט המכירה מחוץ לאתר הבנייה, אלא גם בפרוספקטים אשר מכילים הדמיות חוץ, הדמיות פנים או תכניות מכר של כל דירה בפרויקט.
- שיפוצים ועיצוב פנים – לעיתים קרובות, הלקוח מתקשה לדמיין את החזון של השיפוצניק או מעצבת הפנים. הדמיות פנים או הדמיות חוץ של הפרויקט, מאפשרים ללקוח להבין כיצד יראה המטבח, חדר הילדים, האמבטיה או הגינה עוד בטרם ננעץ מסמר אחד.
- מוצרי צריכה (בגדים, רכבים וכדומה) – תהליך היצירה של מוצר צריכה כלשהו כולל אינספור מרכיבים אשר יכולים להשפיע על עתידו המסחרי. הדמיה תלת ממדית של בגד, רכב או כל מוצר אחר, מאפשרת ליצרן לחוש את הדופק של הקהל הרכב ולחסוך כסף על אבטיפוסים יקרים.
לסיכום, אין ספק שהדמיות תלת מימד הן העתיד של עולם העיצוב, השיווק והפרסום. לפי ערן מסטודיו WebTools, הדמיות תלת מימד הן WIN-WIN לכל הנוגעים בדבר, החל מהיצרן ועד המעצב ולקוח הקצה.