לפי נתונים רשמיים של נמלי וחברות התעופה בעולם, ישנו גידול של 7% בכמות האיחורים של חברות התעופה, אך משום מה רק 7% מהנוסעים תובעים פיצוי על פי החוק הישראלי.
כמה פיצוי תקבלו מחברת התעופה במקרה של איחור בטיסה?
לפי צוות המומחים של Flight Refund, אם חוויתם איחור או ביטול טיסה של חברת תעופה מקומית/בינלאומית, אתם זכאים להטבות ופיצויים כספיים של עד 3,080 ₪ לנוסע.
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) אשר נכנס לתוקפו באוגוסט 2012, בא להסדיר את התחום על ידי קביעת אמות מידה ברורות לפיצוי נוסעים אשר חוו איחורים, ביטולים או אובר בוקינג מצד חברות תעופה ישראליות ובינלאומיות כאחד.
על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי), פיצוי בגין איחור טיסה משתנה בהתאם לזמן האיחור:
- איחור של עד שעתיים בטיסה – באיחור של עד שעתיים בטיסה, חברת התעופה אינה חייבת להעניק לנוסעים הטבות ופיצוי כלשהו.
- איחור של שעתיים ומעלה בטיסה – באיחור של שעתיים ומעלה, הנוסעים זכאים למשקאות מזון ושירותי תקשורת בסיסיים.
- איחור של 5 עד 8 שעות בטיסה – באיחור של 5-8 שעות, הנוסעים זכאים להשבת התמורה או להנפקת כרטיס טיסה חלופי.
- איחור של 8 שעות ויותר בטיסה – באיחור של 8 שעות ויותר, נחשב על פי החוק לטיסה שבוטלה. על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי), פיצוי בגין ביטול טיסה תלוי במרחק הטיסה:
מרחק הפיצוי הכספי עבור טיסות של עד 2,000 ק"מ 1,280 ש"ח עבור טיסות של 2,000 ק"מ עד 4,500 ק"מ 2,050 ש"ח עבור טיסות מעל 4,500 ק"מ 3,080 ש"ח
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) קובע בצורה חד משמעית כי על חברת התעופה ליידע את הנוסעים על זכויותיהם.
במידה וחברת התעופה לא חשפה את עיקרי החוק, ניתן לתבוע אותה בבית המשפט ולקבל פיצוי כספי של עד 10,270 ₪, ללא הוכחת נזק.
לסיכום, במידה והתייבשתם שעות על גבי שעות בשדה התעופה כתוצאה מאיחור, אובר בוקינג או ביטול הטיסה שלכם, ניתן להגיש תביעה על פי חוק שירותי תעופה הישראלי או הבינלאומי ולקבל הטבות ופיצוי כספי של 1,280 ₪ עד 3,080 ₪.
המאמר נכתב בשיתוף עם Flight Refund, שירות מבוסס הצלחה להגשת תביעת פיצוי כספי במסגרת חוק שירותי תעופה (חוק טיבי).