חברת ריינאייר (Ryanair) היא בעלת צי המטוסים הגדול ביותר באירופה ומתמחה בטיסות לואו קוסט למגוון רחב של יעדים בעולם. חברת ריינאייר (Ryanair) מתמחה באיתור שדות תעופה משניים שבהם עלות התפעול נמוכה יותר וכתוצאה מכך, החברה יכול להציע כרטיסי טיסה במחירים נמוכים בצורה משמעותית ממתחריה.
למרות הפופולריות הרבה של חברת ריינאייר (Ryanair) בישראל, מצטברות בשנים האחרונות לא מעט תלונות על נוסעים אשר טיסותיהם נדחו, בוטלו או עוכבו ללא סיבה ומבלי שהם זכו לקבל פיצוי מתאים על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי או תקנות התעופה האירופאיות (EC 261 Regulation).
תביעה ייצוגית נגד חברת ריינאייר (Ryanair)
לעיתים קרובות, שינוי בלוח הזמנים של הטיסה (איחור, ביטול או אובר בוקינג בטיסה) יכול להוביל לבזבוז זמן, עוגמת נפש ואף לנזק כספי לנוסעים.
על פי עו"ד רון סולן אשר מתמחה בייצוג נוסעים מול חברות תעופה, המחוקקים הבינו את המשמעות של העניין ובאמצעות חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי או תקנות התעופה האירופאיות (EC 261 Regulation) הגדירו את תחומי האחריות והפיצוי שחברת התעופה נדרשת להעניק לנוסעים שסבלו מכך.
מטבע הדברים, חברת התעופה לא מעוניינת לפצות את הנוסעים בכל מקרה (דבר אשר מסב לה נזק כלכלי רב של מיליוני שקלים מידי שנה) ונוקטת במגוון "שיטות מצליח" או בדרך של התשת הלקוחות אשר מוותרים על הפיצוי שמגיע להם כחוק.
על מנת לשים סוף לתופעה זו, הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוג נגד חברת ריינאייר (Ryanair) על סך 20 מיליון שקל לכלל הנוסעים שנפגעו מהתנהלות החברה בבית המשפט המחוזי בחיפה. כתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד רון סולן ועו"ד דוד מזרחי מפרט לא מעט מקרים בהם הנוסעים שרק רצו להגיע ליעדם בשלום, נאלצו לא רק להמתין שעות בשדה התעופה, אלא גם לשנות לחלוטין את יעד הטיסה או לבטל אותה לחלוטין.
על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עורכי הדין, נוסעים רבים לא קיבלו פיצוי כספי על איחור בטיסה או עיכוב בטיסה, הקדמת טיסה, פספוס טיסה, ביטול טיסה או אובר בוקינג (Over Booking) כמתבקש בחוק. כמו כן, כאשר חברת ריינאייר (Ryanair) כבר הסכימה להעניק פיצוי כספי כלשהו, פעמים רבות הוא היה נמוך מהמקובל בחוק שירותי תעופה הישראלי אשר קובע פיצוי של 1,280 ₪ עד 3,080 ₪ לכל נוסע בהתאם למרחק הטיסה.