רשת האינטרנט עשתה מהפכה משמעותית בחיינו החל מיצירת אפשרויות תקשורת מהירות יותר ועד הנגשה ושיתוף מידע על כל נושא שבעולם. בעיני, הפוטנציאל הגדול ביותר ברשת היא האפשרות ליצור נכסים וירטואליים אשר יעבדו עבורך.
במאמר זה אסביר מהו נכס וירטואלי, מהן השיטות המרכזיות וכיצד כל אחד יכול לעשות את זה.
מהו נכס וירטואלי?
האסוציאציה הראשונית של כל אחד מאיתנו כאשר מדברים על נכסים היא כמובן דירה, מגרש או חנות להשקעה.
ברשת נכס יכול להיות אתר תדמיתי, בלוג, חנות וירטואלית, עמוד פייסבוק או אינסטגרם, אפליקציה פופולרית ואפילו רשימת תפוצה מפולחת. הרווח אשר נוצר מהנכס הוירטואלי תלוי באיכות וכמות התנועה שהוא יכול להפנות למפרסמים.
בדרך כלל, רוב בעלי הנכסים הוירטואליים יתבססו על אחת או יותר מהשיטות הבאות ליצירת רווחים:
- תשלום לפי קליק (PPC) – השותף/בעל הנכס ירוויח מכל גולש אשר ילחץ על קישור או באנר כלשהו ויגיע לאתר המפרסם. לדוגמא, בכל אחת מהאתרי החדשות ניתן לראות את המודעות של גוגל אדסנס (Google Adsense), אאוטבריין (Outbrain) או טאבולה (Taboola), ברגע הלחיצה על המודעה, המפרסם משלם על כל כניסה לאתר.
- תשלום לפי ליד (PPL) – השותף/בעל הנכס ירוויח מכל גולש אשר יבקש לקבל מידע נוסף מהמפרסם. לדוגמא, אני מניח שאתה מכיר את אתרי השוואת המחירים אשר מבטיחים שתקבל 5 הצעות מספקים מובילים על נושא כלשהו – ברגע הזנת הפרטים שלך, הפרטים מועברים למפרסמים בתשלום.
- תשלום לפי מכירה (PPS) – השותף/בעל הנכס ירוויח מכל גולש אשר ישלים את תהליך המכירה באתר או בחנות הוירטואלית של המפרסם.
בנוסף לשיטות הנ"ל, בשנים האחרונות נכנסו הזדמנויות נוספות לבעלי נכסים וירטואליים כמו תשלום לפי שיחת טלפון (Pay Per Call) או תשלום לפי התקנת אפליציה (Pay Per Install).
בכל אחת מהשיטות למפרסם ישנה פעולה רצויה כלשהי אשר מוגדרת כהמרה (למשל, כניסה לאתר, מילוי טופס, מכירת מוצר, הורדה וכדומה). העמלה שיקבל בעל הנכס/השותף תלויה במורכבות הפעולה – ככל שהפעולה הרצויה קשה יותר העמלה תהיה גבוהה יותר.
לצורך הדוגמא, הרווח על קליק ומעבר לאתר המפרסם יכול להיות ברמה של חצי שקל לעומת הרווח על מכירה בפועל שיכולה להיות ברמה של עשרות, מאות ואלפי דולרים כתלות במוצר הנמכר.
איך תוכל להקים לעצמך נכס וירטואלי מניב?
כאמור, נכס וירטואלי מניב יכול לבוא לידי ביטוי במספר רב של אופנים החל מבלוג ידע מקצועי ועד עמוד אינסטגרם אישי.
בעיני, הדרך הקלה ביותר לרוב האוכלוסיה, היא להקים אתר, בלוג או חנות וירטואלית אשר עוסקת בתחום עיקרי אחד. על מנת להקים אתר, בלוג או חנות וירטואלית, אין צורך לשלם מאות או אלפי שקלים למתכנת שיעשה זאת עבורך.
כיום, רוב האתרים מתבססים על מערכת ניהול תוכן בשם וורדפרס (WordPress) אשר מאפשרת לכל אחד לכתוב, לנהל ולעצב אתרים בקלות רבה מבעבר. כל תהליך ההקמה לוקח פחות מחצי שעה ועלותו מסתכמת בכ – 25$-100$ לשנה (בהתאם לרשמים וספקי האחסון שתבחר לבלוג).
תוכל להשתמש באחד מ – 3 המדריכים הבאים:
- Weblogs – מדריך למתחילים אשר יציג לך איך לפתוח בלוג מקצועי ב – 7 שלבים פשוטים.
- בלוגים – אתר מתקדם יותר אשר מציג עקרונות, שיטות עבודה ומושגים רבים מעולם הבלוגינג. במידה ותרצה להקים בלוג אוכל או בלוג אופנה מצליח, תוכל לקרוא עמודים רלוונטים לכך.
- בלוגטל – מדריך חדש אשר מציג איך לפתוח בלוג מאפס ב – 15 דקות בלבד, נכון להיום האתר יחסית דל בתוכן פרט לתהליך ההתקנה וההקמה של האתר/הבלוג.
לאחר הקמת הבלוג תוכל לכתוב ולפרסם ביקורות, שירותים ומדריכים שונים אשר יוכלו לייצר לך רווחים כספיים באמצעות כל אחת מהשיטות הנ"ל.
לסיכום, האינטרנט פותח בפניך מגוון רחב של הזדמניות ליצירת רווחים כספיים. חשוב לציין, שהתהליך לא פשוט אך עם התמדה, כושר רצון וחריצות התוצאות והרווחים שלך יגדלו.